Öndiagnosztika
Ki
-illetve bekapcsolni úgy lehet, hogy a kormány jobb oldalán benyúlsz a
műszerfal mögé felfele és megtalálod a kapcsolót > átkapcsolod(fehér
billenő kapcsoló).
Ha esetleg nem lenne(vagy nem találnánk) a
kapcsolót, akkor a motortérben le kell testelni a diagnosztikai
csatlakozó B kivezetését.
Egyszerűen egy mindkét végén csupaszított
kábelt kell bedugni a kivezetésekbe.(B-C) (A bal oldali torony mögött elhelyezkedő csatlakozó)
Ráadod
a gyújtást és a check engine lámpa kivillogja a hibakódot. A hosszú
villogás az első számjegy, a rövid a második. (tá - ti-ti = 12)
Ha több hiba tárolódott a memóriában, ezeket egymás után, növekvő sorrendben villogja ki.
Az öndiagnosztikai rendszer kódjai:
12 Normális üzem, nincs észlelt hiba
13 Oxigénérzékelő
14,15 Vízhőmérséklet érzékelője
21,22 Fojtószelepállás - érzékelő
24 Járműsebesség jeladója
33,34 MAP szenzor
41 Gyújtás jel
42 Forgattyúszög jeladója
Ha folyamatosan világit, akkor az ECU hibát jelez,de ez nagyon ritka.
Aztán, ha nincs hibakód (12-es), akkor egy ECU reset-et nyomnék. (akkusaru leköt mondjuk 15 percre, majd visszarak)
Ha ezután is meg van a jelenség, és továbbra sincs hibakód, akkor lehet tovább keresgélni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése